Czarter w Chorwacji

Miały minąć tylko dwa tygodnie do czasu kolejnego mojego rejsu, jednak ze względu na nagły przypływ pracy, nie udało mi się wybrać w ten rejs. Na całe szczęście wysłałem na moje miejsce Tomka, mojego dobrego kolegę i jak się przypadkiem okazało "maniaka" żagli. Po powrocie z rejsu na Wyspach Kanaryjskich, postanowiliśmy zebrać paczkę przyjaciół i popłynąć w długi weekend majowy na jakiś przyjemny rejs. Problem polegał na tym, że po obdzwonieniu większości znanych firm organizujących rejsy, okazało się, że nie ma już miejsc na rejsy w tym terminie. Czy aż tak dużo Polaków wypoczywa pod żaglami?

Nasze "ciśnienie" żeglarskie było jednak tak silne, że nie mogliśmy sobie odmówić spędzenia długiego weekendu na jachcie w Chorwacji. Zwróciliśmy się do firmy GlobTourist z zapytaniem czy nie ma jakiegoś sposobu aby mimo wszystko spędzić ten weekend na jachcie. Okazało się, że jest - jak poinformowała nas pracownica tego biura - trzeba było wyczarterować jacht. Na początku ta perspektywa nas przerażała - cały jacht na naszej głowie, biurokracja i w ogóle.... Do tego wszystkiego trzeba było zebrać ekipę przyjaciół tak aby wyszło taniej. Przerażały nas dwie rzeczy - po pierwsze - koszty, po drugie problem ze znalezieniem skippera. Ale tutaj również firma GlobTourist miło nas zaskoczyła załatwiając za nas wszelkie formalności oraz znajdując nam skipera. Nie musieliśmy się o nic martwić. Było dla nas to o tyle ważne, że nie znamy jeszcze na tyle dobrze światka żeglarzy aby samodzielnie znaleźć dobrego skipera. W końcu to od niego zależy jak spędzimy ten czas.

Pozostała kwestia jachtu - udało nam się zebrać grupę 8 osób więc zdecydowaliśmy się na jacht Bavaria 42. Na początku zastanawialiśmy się czy wszyscy się tam pomieścimy, ale później okazało się że spokojnie na ten jacht weszłoby jeszcze parę osób ;) Po podzieleniu kosztów jachtu i skipera na nas wszystkich otrzymaliśmy wypoczynek w całkiem przyzwoitej cenie. Dla porównania powiem, że za tą kwotę na osobę można by spędzić tydzień w Mielnie... A mimo wszystko mając do wyboru rejs na jachcie w Chorwacji a pobyt w zimnym, majowym Mielnie, zdecydowanie wolę Chorwację ;)

To tyle w tym poście.

Ps. Pełną listę jachtów do czarteru w firmie GlobTourist można znaleźć klikająć ten link - czartery jachtów.