Żeglarstwo w sieci

Przeglądając ostatnio zasoby sieciowe w poszukiwaniu informacji na temat żeglarstwa, udało mi się trafić na nowy, całkiem ciekawy serwis dla żeglarzy a mianowicie sailnews.pl. Przyznam, że nie słyszałem wcześniej o tym serwisie więc może nie jest to żadna nowość, więc w razie czego pokornie proszę czytelników o wybaczenie. Bardzo pozytywną rzeczą, która od razu rzuciła mi się w oczy jest ciekawy, prosty i bardzo czytelny layout. Na stronach portalu czytamy - "Portal żeglarski sailnews.pl jest skierowany zarówno do początkujących żeglarzy jak i doświadczonych wilków morskich....". No cóż, patrząc obiektywnie wśród portali skierowanych do polskich żeglarzy nie wiele jest tego typu serwisów.

Żeglarstwo w naszym kraju z roku na rok zdobywa coraz to większą popularność. Nie chodzi mi tu tylko o żeglarstwo sportowe i regaty ale także o żeglarstwo amatorskie. Wielu początkujących żeglarzy wybiera obecnie jachty do 7,5 m, gdyż na nie nie trzeba posiadać uprawnień żeglarskich. Bardzo zatem mnie cieszy inicjatywa powstania serwisu skierowanego także do tych rzeszy żeglarzy amatorów. W portalu sailnews.pl mogą oni znaleźć między innymi aktualne przepisy żeglarskie, których znajomość wg. mnie jest niezbędna nawet dla najbardziej kochających liberalne podejście do żeglarstwa.

Wiadomo, że bezpieczny żeglarz to dobrze poinformowany żeglarz. Podstawą udanego wypadu na żagle jest znajomość prognozy pogody dla żeglarzy. W portalu sailnews.pl znajduje się dział pogoda a w nim aktualna pogoda dla żeglarzy. W ramach tego działu można znaleźć aktualizowane co godzinę zdjęcia satelitarne oraz coś co stanowi bardzo ciekawe źródło informacji dla żeglarzy a mianowicie aktualna pogoda w wybranych portach i marinach. Z tego co można się wyczytać są to dane pochodzące z automatycznych stacji meteo, aktualizowane co godzinę.

Reasumując zapraszam wszystkich do odwiedzenia portalu żeglarskiego sailnews.pl